Devils 2

Med henvisning til den tekst jeg skrev I forbindelse med introduktionen af Devils-serien for to måneder siden, hvor jeg stillede i udsigt, at der måske var grønne djævle på vej, glæder det mig nu at kunne tilføje: Og her er de så 🙂
Jeg tror ikke jeg har mere at tilføje lige nu i denne sammenhæng.

September 2017
Jan

Green Devils (no. D)

Green Devil (no. D), 2017, fotoprint på aluplade, 100 x 100 cm

d-detail4

Green Devil (no. D), detalje

d-detail3

Green Devil (no. D), detalje

Link til flere fotos fra serien Devils II: http://www.janskovgard.dk/wordpress/?cat=44

Reference in English: http://www.janskovgard.dk/pdf/Devils2.pdf

Ps: Nu hvor jeg har din opmærksomhed, vil jeg gerne stille dig et spørgsmål, præsentere dig for en lille udfordring: Det man kalder brugerinddragelse – et spørgsmål og en opgave:
Hvornår har du sidst spist en pære? Eller et æble? Når du tager et bid, hvor er du, hvor er dit fokus? På dig selv eller på frugten?
Prøv næste gang at flytte fokus, først til dig selv og så til frugten, frem og tilbage, – igen og igen.
Når du mestrer denne øvelse, er du klar til den egentlige opgave:
Når du bider i en pære, tænk da på det træ, der af gode grunde må stå bag. Ignorer lyden af knust frugt i dit kranie og fokuser på pæretræet in absentia.
Hvis vi som kulturbærere lykkes med denne lille forskydning, vil meget kunne se anderledes ud …

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

