RE-flower 26

Det er mørkt … og det er nat. Det er dér mine billeder starter … det er der mine serier, bliver til.
Det er ikke en drøm … jeg er vågen, men jeg burde nok sove.
Det er ikke noget nyt. Jeg er ofte vågen i løbet af natten. Og når jeg nu er vågen, hvorfor så ikke tænke billeder: Den blå tape, den røde tape … og den rosa lilje fra buketten i anledningen af vores bryllupsdag …
Derefter bliver tanke-billedet udsat for en tryk-test. En proces, hvor der afprøves og møbleres rundt … indtil jeg igen sover.
Det er som at dirigere et orkester, hvor der ikke kommer en lyd. Der er igen lyd, ingen der hører noget … bortset fra mig.

RE-flower 26, 2023
UV-print på aluplade, 100 x 100 cm

RE-flower 26 – detalje

Link to the text in English: https://www.janskovgard.dk/pdf/RE-flower26-eng.pdf

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Leave a comment